• Home
  • Nieuws
  • DPD levert in 2015 tot op vijftien minuten nauwkeurig

DPD levert in 2015 tot op vijftien minuten nauwkeurig

DPD Pakketservice heeft het tijdvak voor geleverde webshoporders verkleind van drie naar één uur. Met Predict kunnen consumenten tot op het uur nauwkeurig zien hoe laat hun online bestelde artikelen thuis zullen arriveren. 'Dit willen we naar vijftien minuten brengen.'

'Het blijkt dat 47 procent van de consumenten vaker online wil shoppen als de bezorging naar zijn wens is', vertelt José van Lent van DPD tijdens het congres Logistiek & E-commerce. 'Daarbij wil 85 procent precies weten wanneer zijn pakket wordt geleverd. Wij willen met onze nieuwe dienst de consument nauwkeuriger gaan informeren en de webshop waar de klant bestelt sterker vertegenwoordigen.'

Geoptimaliseerde route

De klant krijgt na zijn bestelling in de webshop een bericht over wanneer hij de order kan verwachten. Als dit tijdstip niet uitkomt, dan kan hij de afleverdatum wijzigen. DPD maakt het korte tijdvak van één uur mogelijk door elke ochtend een geoptimaliseerde route voor de chauffeurs te berekenen. 'Naast dat de consument hierdoor minder lang op zijn of haar pakket hoeft te wachten, is het tevens milieuvriendelijk. De chauffeurs maken immers minder kilometers doordat ze zo efficiënt mogelijk rijden', aldus DPD.

Landelijk

De één-uurdienst van DPD Predict is nu al beschikbaar voor consumenten in Amsterdam, Midden-Nederland, Rotterdam en binnenkort in Limburg en Noord-Brabant. Voor het einde van dit jaar wil DPD de service in heel Nederland hebben uitgerold.

15 minuten nauwkeurig

'We gaan volgend jaar zelfs nog een stapje verder', kondigt Van Lent aan. 'In Groot-Brittannië is het voor ons al mogelijk om tot vijftien minuten de levering voor de consument te voorspellen. Klanten kunnen daar zelfs tot twee uur vóór bezorging hun afleverlocatie wijzigen naar die van bijvoorbeeld de buren of een afhaalpunt in de buurt. Dit willen we dit jaar ook introduceren in Duitsland en in januari 2015 in Nederland mogelijk maken.'

Bron: Twinkle, 19 juni 2014

Deel dit online via social media

FacebookTwitterLinkedin

GASTHEER

GOLD SPONSOR

SILVER SPONSOR

BRONZE SPONSOR

gemeenteAlmere Landmark website WelcomeTrack website Advisie website