Alles heeft (g)een prijs

Bijna alle Nederlanders weten tegenwoordig de weg naar de online wereld te vinden. Er wordt steeds meer online gekocht. De logistieke opties die een webwinkel daarbij aan de consument biedt zijn mede bepalend voor een goede positie in de markt. De consument staat in het middelpunt en bedrijven moeten in staat zijn te leveren waar en wanneer het de consument uitkomt. En het liefst tegen zo laag mogelijke kosten. Hierbij zal de rol van keuze, gemak, betrouwbaarheid en flexibiliteit belangrijker worden.
Volgens onderzoek van EditieNL heeft 59% van de consumenten als grootste frustratie dat er geleverd wordt op het moment dat hij/zij niet thuis is. Op de tweede en derde plek staan een onjuiste geplande bezorgtijd en het afleveren van het pakket bij de buren.

Keuzes, keuzes, keuzes
Concreet betekent dit voor webshops dat er een uitgebreide keuze aan afleveropties geboden moet worden aan de consument. Dat consumenten bij één bestelling een afleveroptie kunnen aangeven per product. Dat pakketten binnen een zo kort mogelijk tijdvak worden geleverd, er snel wordt geleverd én dat de consument de aflevering van zijn pakket zo laat mogelijk nog kan wijzigen. O ja, en de consument koopt dan ook 3 jurkjes, waarvan ze er eentje uitkiest en de rest terugstuurt. En dit alles....bij voorkeur gratis.

Mag het iets kosten?
De Nederlandse consument verwacht dat alles gratis is. Waarbij er soms vergeten wordt dat alles een prijs heeft. De vraag is of dit in de toekomst houdbaar is. Gaat de consument leren om meer te betalen of zijn we in staat om ons logistieke systeem nog efficiënter in te zetten?

De vakdag Logistiek & E-commerce op 16 juni staat in het teken van de wijze waarop je als bedrijf omgaat met de toenemende consumentenwensen op het gebied van logistiek. Bedrijven als bol.com en wehkamp.nl laten zien hoe zij dit aanpakken.

Korting voor Thuiswinkel.org-leden
Leden van Thuiswinkel.org ontvangen maar liefst € 100,- korting op de entreeprijs en betalen slechts € 295,- exclusief BTW per persoon. Meld je dus snel aan!
Ook als Business Partner heb je een voordeel: als je een e-mail stuurt naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. o.v.v. je bedrijfsnaam, voor- en achternaam, functie en e-mailadres, krijg je je toegangskaart voor de Vakdag Logistiek & E-commerce helemaal gratis, mits je geen gratis kaart voor het Online Betaal Congres hebt opgevraagd.

Dit artikel is een blogpost Margreeth Pape, adviseur Logistiek & Duurzaamheid Thuiswinkel.org. Bekijk hier de blog online.

Deel dit online via social media

FacebookTwitterLinkedin

GASTHEER

GOLD SPONSOR

SILVER SPONSOR

BRONZE SPONSOR

gemeenteAlmere Landmark website WelcomeTrack website Advisie website