• Home
  • Nieuws
  • Bol.com, Wehkamp, O’Neill en Heineken over e-fulfilment

Bol.com, Wehkamp, O’Neill en Heineken over e-fulfilment

De groei van e-commerce biedt online retailers complexe logistieke uitdagingen. Efficiëntie en snelheid zijn belangrijke drivers in het logistieke proces. Tijdens de vakdag Logistiek & E-commerce, op 16 juni in Almere, vertellen ervaren retailers hoe zij het logistieke proces hebben ingericht en welke hobbels ze hebben overwonnen.

 

Bol.com

Huub Vermeulen, directeur Operations bij Bol.com gaat onder andere in op het Plaza-model van de Ahold-dochter. Bol.com streeft er naar om een brede winkel neer te zetten met een zo compleet mogelijk aanbod voor de consument. Dit doet de webwinkelreus vanuit een netwerkgedachte in combinatie met een sterke focus op de klantbeleving. Hoe worden de strategische processen bestuurd en wat betekent dit voor de organisatie?

Grootste geautomatiseerde dc ter wereld

Wehkamp wordt vertegenwoordigd door Andries van Daalen, programmadirecteur bij moederbedrijf RFS Holland Holding. Het webwarenhuis bouwt aan een nieuw distributiecentrum dat komende zomer wordt opgeleverd. Het geautomatiseerde magazijnsysteem krijgt bijna 480.000 picklocaties waar de diverse artikelen liggen opgeslagen. De artikelen worden opgehaald door 468 geautomatiseerde shuttles. Daarmee wordt het distributiecentrum voor Wehkamp.nl naar eigen zeggen het grootste geautomatiseerde dc ter wereld voor online retail.

O'Neill

Martijn van Egmond is Europees e-commerce manager bij O'Neill. Het surfmerk heeft onlangs een digitale retourpropces opgezet en tijdens Logistiek & E-commerce zal Van Egmond de eerste resultaten presenteren. O’Neill belevert Europa vanuit het dc in Oldenzaal. Van Egmonds voorganger Jerome Orlemans zei vorig jaar tegen Twinkle: ‘We houden als e-commerce organisatie onze eigen broek op, dus je moet met slimme oplossingen komen. Het dc zo inrichten dat zowel de online- als de b2b-klant er voordeel bij heeft, is zo’n oplossing.’

Naast de keynote van Sebastiaan Berkvens, head of e-commerce/CRM Manager Marketing Heineken Nederland zijn er parallelsessies van onder andere Paradigit, Proforto en de Rijksuniversiteit van Groningen. Het hele programma vindt u hier.

De organisatie is in handen van Twinkle, OGZ en Thuiswinkel.org. Klik hier om u aan te melden.

Deel dit online via social media

FacebookTwitterLinkedin

GASTHEER

GOLD SPONSOR

SILVER SPONSOR

BRONZE SPONSOR

gemeenteAlmere Landmark website WelcomeTrack website Advisie website