De logistiek achter Hema online

Hema groeit hard en ziet alleen maar kansen om deze groei voort te zetten. De warenhuisketen maakte in 2010 een bewuste keuze voor een aparte eDC, omdat de logistieke operatie niet meer paste binnen het Hema DC voor de belevering aan filialen. 'E-commerce logistiek is anders dan de conventionele logistiek', vertelt Joke Vink, hoofd e-commerce DC Hema.

'Dezelfde wetmatigheden gelden, maar je moet het wel anders aanpakken en het serieus nemen.'

Hema wil de e-commerce fulfilment voor zowel binnen- als buitenland in huis houden. De retailer moest een aantal veranderingen doorvoeren om bestellingen vanuit het eDC direct naar heel Europa te kunnen verzenden, zoals het aanpassen van de track&trace informatie.

Vink is ervan overtuigd dat het voor een bedrijf beter is om bij een bepaald volume de logistiek zelf in handen te nemen in plaats van het uit te besteden. Niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege de mogelijkheid om de eigen logistiek tot een succes te maken. 'Dit kan bijdragen aan het succes van je algehele e-commerce strategie', aldus de topvrouw.

Tijdens de vakdag Logistiek & E-commerce zal Vink dieper ingaan op de specifieke aspecten binnen de logistiek voor e-commerce en op welke wijze Hema hieraan invulling heeft gegeven. Wat is de strategie van Hema en wat staat het warenhuis de komende maanden te gebeuren op dit gebied? Op 19 juni om 15.00 uur zal Vink hierover spreken.

Deel dit online via social media

FacebookTwitterLinkedin

GASTHEER

GOLD SPONSOR

SILVER SPONSOR

BRONZE SPONSOR

gemeenteAlmere Landmark website WelcomeTrack website Advisie website