Presentaties Logistiek & E-commerce 2017

We kijken wederom terug op een mooie Vakdag Logistiek & E-commerce. Nogmaals hartelijk dank voor uw bezoek en bijdrage.

Een aantal van de sprekers hebben hun presentatie beschikbaar gesteld. Klik hieronder op de presentatie van uw keuze en u kunt de sheets via Slideshare downloaden.

Retouren: een logistiek kunstje, Branko Schuurman, DHL Parcel Benelux

Beter online verkopen? Presenteer producten alsof ze offline zijn, Tibert Verhagen, Hogeschool van Amsterdam

De flexibiliteit van de fietskoerier biedt uitkomst, Nick Vreeswijk, Fietskoeriers.nl & Rick van der Heijden, ReplaceDirect

Retouren: Kostenpost of kans? De kracht van het unieke, Jan Minnee, Retourplaza

Retouren zijn fast movers ‘Meeste moderetouren zo weer verkocht’

Grote fashion pure players danken heel veel van hun verkopen aan een heel klein deel van hun assortiment. Zodoende weten ze het gros van hun retouren - mits in orde - in no time opnieuw te verkopen.

Dat leren de ervaringen van Ingram Micro, fulfilmentpartner van onder andere Asos en Zalando. Maurice Smedts deelde gisteren interessante cijfers op Logistiek & E-commerce, dat in het teken stond van retourmanagement.

Lees meer

Fietskoeriers.nl verzorgt retouren voor ReplaceDirect

Sinds kort verzorgt Fietskoeriers.nl de retouren voor ReplaceDirect in een pilot binnen Den Haag en Nijmegen. Beide bedrijven zetten met hun nieuwe samenwerkingsverband in op duurzame pakketverzending.
In een keynote tijdens Logistiek & E-commerce op 15 juni licht operationeel manager Nick Vreeswijk samen met Rick van der Heijden (ReplaceDirect) toe hoe beide bedrijven de nieuwe retourprocedure hebben opgezet. ‘Zij zaten met een probleem, wij konden dat oplossen.’

Lees meer

Retourplaza: ‘Samenwerking in retouren essentieel’

Retourplaza wijst, naast het doorverkopen van retouren via het eigen platform, zijn retailpartners ook op welke producten op welke momenten en in welke status het meest worden geretourneerd door consumenten. ‘Wij willen uiteindelijk onze partners in het hele retourproces kunnen optimaliseren.’
Dat zegt directeur Jan Minnee, die een keynote presentatie verzorgt tijdens Logistiek & E-commerce op 15 juni. Retourplaza sloot onlangs een samenwerking met één van de grootste online retailers van ons land (niet nader te benoemen) voor het doorverkopen van zijn retouren. Zo wordt voorkomen dat producten ongebruikt blijven staan en/of worden vernietigd.

Lees meer

De eerste sprekers van 2017 zijn bekend

Alec Minnema (Ordina VisionWorks), Jan Minnee (Retourplaza) en Sander Beckers (De Nieuwe Zaak) zijn de eerste bevestigde sprekers van Logistiek & E-commerce 2017!

Op 15 juni staat het event in het teken van retouren: margekiller of marketingtool? Naast maar liefst vijf keynote sessies, kun je je kennis bijspijkeren en meediscussiëren tijdens drie parallelrondes met elk een eigen thema: ‘Retouren uitbesteden of interne organisatie hierop inrichten?’, Retouren: voorkomen is beter dan genezen’ en ‘Retouren: first time right, utopie of werkelijkheid?’

Ben jij er ook bij? Profiteer t/m 1 mei van het aantrekkelijke early bird-tarief!

Data ondersteunt wel bij vinden trends e-commerce maar is niet zaligmakend

Alec Minnema, als data scientist werkzaam voor Ordina Visionworks, deed onderzoek naar productretouren. Hij vroeg zich af of het retour sturen van artikelen voor webshops een vloek of een zegen was. “Eén van de conclusies die ik in elk geval heb kunnen trekken is dat er voldoende kwantiteit aan data moet zijn voor het ontdekken van specifieke trends.” Ofwel, data helpt, maar is niet zaligmakend.

Lees meer

Presentaties Vakdag Logistiek & E-commerce 2016

We kijken terug op een mooie Vakdag Logistiek & E-commerce. Nogmaals hartelijk dank voor uw bezoek en bijdrage.

Een aantal van de sprekers hebben hun presentatie beschikbaar gesteld. Klik hieronder op de presentatie van uw keuze en u kunt de sheets via Slideshare downloaden.

Hoe voorkom je margekillers in webwinkellogistiek? Door Walther Ploos van Amstel.
Only for Men is spraakmakend! Door Piet Feenstra.
De logistieke checkout als conversie aanjager. Door Oscar Diele.
Logistieke lessen van Leapp. Door Richard Oskam.

De presentatie van Docdata volgt nog.

Vers van de pers: Tom Coronel bevestigd als spreker tijdens Logistiek & E-commerce!

Tom Coronel is een topsporter én rasondernemer. De logistieke processen in de opzet van Tom’s talloze succesvolle webwinkels zijn gebaseerd op de vraag: wat wil de klant?
Maar ook op het omgaan met medewerkers, control, corrigeren en bijsturen op de juiste momenten.
Tom houdt een gepassioneerd verhaal over hoe u doelgericht en met leuke dingen doen tot prestaties kunt komen die ongekend zijn.
Luister en laat u inspireren door één van de pioniers in social media en de ondernemer die in 2011 de ‘E-commerce man van het jaar’ werd gekroond.

Leapp investeert in vertical logistics

Rogier van Camp is er - samen met zijn team van meer dan 150 Apple wizards - in geslaagd om zijn bedrijf leapp synoniem te laten worden voor refurbished Apple products in Nederland. Gebruikte Apple-producten krijgen een tweede leven.

Lees meer

‘Magazijnen zijn net diesels’

De opkomt van e-commerce stelt retailers voor enorme uitdagingen. Hun logistieke kosten zijn de afgelopen jaren de pan uit gerezen, schetst Walther Ploos van Amstel in de aanloop naar zijn presentatie op Logistiek & E-commerce. Online verkopers krijgen er maar moeilijk grip op.

‘Behalve meer snelheid wordt tegenwoordig ook steeds meer nauwkeurigheid gevraagd’, legt Ploos van Amstel uit. ‘Denk aan tijdvakleveringen. Deze uitdagingen zorgen ervoor dat er gemiddeld minder zendingen per rit meegaan’, aldus de Lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam.

Lees meer

Flinders: ‘Verzenden is onderdeel van klantcontactcyclus’

Gratis verzenden is voor Flinders een belangrijke usp. Ook als het gaat om verzending naar Duitsland waar de design woonwinkel net zijn online deuren heeft geopend. ‘Deze kosten zien wij als marketingkosten’, zegt operationeel directeur Oscar Diele in aanloop naar zijn presentatie tijdens Logistiek & E-commerce op 14 juni.

Het was een hele uitdaging om de Duitse logistiek op orde te krijgen, vertelt Diele. ‘Pakketpost is relatief eenvoudig, maar voor de grotere items - ons assortiment is nogal gevarieerd - moet je toch de juiste vervoerders zien te vinden.’

Lees meer

Het kan in Almere

Almere is een jonge dynamische stad met bijkans 200.000 inwoners. Ze is daarmee de 7e stad van Nederland.

De inwoners zijn eigentijds, maken gebruik van social media en van de mogelijkheden om artikelen online te bestellen. Almere heeft meer dan 700 geregistreerde webshops en heeft relatief het hoogste aantal clicks op de sites van het world wide web. Niet verwonderlijk dat Almere wel eens wordt genoemd als e-commercehoofdstad van Nederland.

Lees meer

Picnic: ‘Wij halen frisse bezorgers uit de horecawereld’

Net als op vele andere vlakken is Picnic in het selecteren van zijn bezorgers anders dan zijn concurrenten. ‘We rekruteren bezorgers die in de horeca werken en enorm servicegericht zijn', zegt medeoprichter Frederik Nieuwenhuys in de aanloop naar zijn presentatie tijdens Logistiek & E-commerce op 14 juni.

‘Onze bezorgers hebben een heel ander profiel dan de personen die je doorgaans als bezorger aan de deur hebt’, vertelt Nieuwenhuys. ‘Het zijn mensen die in (pilotstad, red.) Amersfoort wonen en de stad goed kennen. We laten ook vaak dezelfde bezorger bij een klant terugkeren, zo worden zij een bekend gezicht.’

Lees meer

Jaarlijkse update e-logistiek trekt volle zaal

Dat e-commerce groeit en er nog volop uitdagingen zijn voor logistiek bleek uit de volle zaal met 160 e-commerce managers. Zij lieten zich graag bijpraten tijdens Logistiek & E-commerce waar sprekers van grote namen Bol.com, Wehkamp.nl, Heineken en O’Neill elkaar afwisselden. LEES VERDER >>

Van Egmond: ‘O’Neill had eigen retouroplossing nodig’

Nieuws
O’Neill bouwde het afgelopen jaar een eigen oplossing voor zijn retouren. ‘Dit was nodig om de retouren nauwkeuriger te kunnen te verwerken’, zegt Martijn van Egmond in de aanloop naar zijn presentatie tijdens Logistiek & E-commerce op 16 juni. ‘Ons systeem zou ook voor andere webwinkels kunnen werken.’

De European E-commerce Manager kwam begin 2014 bij O’Neill. ‘Destijds konden onze klanten op een papieren retourformulier niet afzonderlijk aangeven of een product te klein of te groot was. Dit viel onder dezelfde retourreden’, vertelt hij aan Twinkle. ‘Aangekomen in het dc werd er niet zoveel met de retourinformatie gedaan. Dat moest anders.’

Lees meer

Dinalog levert bijdrage aan Vakdag Logistiek & E-commerce

Dinalog zal ook een bijdrage leveren aan het programma van de Vakdag Logistiek & E-commerce. Dit doet Dinalog door het presenteren van 2 projecten waarbij innovatie gecombineerd wordt met de praktijk. De eerste case is het project IZI Motive en wordt gepresenteerd door Paul Spijkers. IZI Motive ontwikkelde een nieuw online B2B en B2C concept in de supply chain van automotive spareparts distributie. Door de jarenlange conservatieve en hiërarchische organisatie van de supply chain in de automotive aftermarket , was er dringend behoefte aan een nieuw en innovatief logistiek 4C-concept. Paul Spijkers, directeur IZI Motive licht tijdens de presentatie o.a. toe welke kansen er zijn ontstaan door introductie van nieuwe concepten in een traditionele keten.

Lees meer

Alles heeft (g)een prijs

Bijna alle Nederlanders weten tegenwoordig de weg naar de online wereld te vinden. Er wordt steeds meer online gekocht. De logistieke opties die een webwinkel daarbij aan de consument biedt zijn mede bepalend voor een goede positie in de markt. De consument staat in het middelpunt en bedrijven moeten in staat zijn te leveren waar en wanneer het de consument uitkomt. En het liefst tegen zo laag mogelijke kosten. Hierbij zal de rol van keuze, gemak, betrouwbaarheid en flexibiliteit belangrijker worden.
Volgens onderzoek van EditieNL heeft 59% van de consumenten als grootste frustratie dat er geleverd wordt op het moment dat hij/zij niet thuis is. Op de tweede en derde plek staan een onjuiste geplande bezorgtijd en het afleveren van het pakket bij de buren.

Lees meer

Branko Schuurman (DHL Parcel Benelux): ‘De consument is een uitdaging’

Wie ben je?
'Ik ben Branko Schuurman, VP Marketing & Programs bij DHL Parcel Benelux. Ik ben een gedreven logistiek professional en dagelijks in de weer om de logistieke keten makkelijker te maken. Dit doe ik met mijn ruim 20 jaar ervaring in retail, opslag en transport.'

Wat doe je?
‘Ik werk bij DHL Parcel. Ik coördineer onze strategische agenda, breng onze veranderingen tot een goed einde en mag ze als marketeer beschikbaar stellen aan onze klanten.’

Lees meer

Jelle Gudden (Proforto): ‘Het wordt een inspirerende dag!’

Wie ben je?
‘Ik ben Jelle Gudden, medeoprichter van Proforto.nl.’

Wat doe je?
‘Binnen Proforto richt ik me voornamelijk op het proces leverancier/inkoop – klant. Volgens ons draait het om relevantie van assortiment. Beschikbaarheid en bereikbaarheid van producten.
Elke dag kijken we naar hoe we zoveel mogelijk verschillende artikelen binnen de snelste tijd van de leveranciers naar onze klanten krijgen, de helden van de bouw of de zorg!’

Lees meer

Jeroen Dekker (ActiveAnts): ‘Logistiek is een marketingtool geworden!’

Wie ben je?
‘Ik ben Jeroen Dekker, managing partner bij ActiveAnts.’

Waar ga je het over hebben tijdens je presentatie op de vakdag Logistiek & E-commerce?
‘De toekomst van e-fulfilment - wat webwinkels nu moeten weten om voorbereid te zijn voor straks.
Bent u voorbereid op de toekomstige ontwikkelingen in e-fulfilment? Waar eindigt de rat race van de cut-off tijden? Wat zijn innovaties in click & collect, omni channel- en cross border logistics? Hoe en waarom wordt e-logistiek steeds vaker gebruikt als marketingtool? Hoe ziet het magazijn van de toekomst eruit? Aan de hand van verschillende klantcases van onder andere Beate Uhse, Loavies.nl en boohoo.com geeft ik mijn visie op de toekomst van e-fulfilment.’

Lees meer

Van Daalen: ‘Nieuw dc Wehkamp voor same day delivery’

Wehkamp’s volledig geautomatiseerde, nieuwe distributiecentrum wordt gebouwd om onder andere met same day delivery te kunnen starten. Dat vertelt Andries van Daalen, programmadirecteur van RFS Holland Holding, in de aanloop naar zijn presentatie tijdens Logistiek & E-commerce op 16 juni.

Van Daalen is verantwoordelijk voor de realisatie van het grootste geautomatiseerde e-commerce magazijn ter wereld, dat in de zomer klaar moet zijn in Zwolle. ‘We willen met dit magazijn de verwerkingsnelheid van pakketten verhogen’, zegt hij tegen Twinkle. ‘Eén van de redenen daarachter is onze wens om met same day delivery te starten.'

Lees meer

Bol.com, Wehkamp, O’Neill en Heineken over e-fulfilment

De groei van e-commerce biedt online retailers complexe logistieke uitdagingen. Efficiëntie en snelheid zijn belangrijke drivers in het logistieke proces. Tijdens de vakdag Logistiek & E-commerce, op 16 juni in Almere, vertellen ervaren retailers hoe zij het logistieke proces hebben ingericht en welke hobbels ze hebben overwonnen.

Lees meer

Gemeente Almere is Gastheer van de Vakdag Logistiek & E-commerce

Gemeente Almere is op dinsdag 16 juni 2015 Gastheer van de Vakdag Logistiek & E-commerce in Hotel Almere. En de Wethouder voor Economische Ontwikkeling, Mark Pol, nodigt u van harte uit om deel te nemen aan deze Vakdag.

Het congres staat in het teken van de landelijke ontwikkeling op het gebied van de logistiek en  e-commerce. Toonaangevende sprekers zullen u inspireren in deze fascinerende branche.  De gemeente Almere heet u van harte welkom en zal dit doen blijken door u een warm onthaal te geven in Hotel Almere dat representatief genoemd kan worden als het gaat om het gastheerschap van Almere in zijn geheel. Hotel Almere ligt prominent aan de A6 en bij de entree van Almere Stad. Het vogelbeeldmerk van Hotel Almere (de toekan) geeft  aan dat het Hotel Almere de beste plek is waar men voor het jaarlijkse congres “logistiek en e-commerce” ook daadwerkelijk naar ”toe kan”.

Lees meer

Hema test nieuwe online markten via Amazon

Hema timmert hard aan de weg om ook internationaal door te breken. Om nieuwe markten te testen gebruikt het marktplaatsen als Amazon als springplank. 'We willen de klant eerst verleiden voor we een eigen shop in dat land openen.'

Lees meer

DPD levert in 2015 tot op vijftien minuten nauwkeurig

DPD Pakketservice heeft het tijdvak voor geleverde webshoporders verkleind van drie naar één uur. Met Predict kunnen consumenten tot op het uur nauwkeurig zien hoe laat hun online bestelde artikelen thuis zullen arriveren. 'Dit willen we naar vijftien minuten brengen.'

Lees meer

Logistieke uitdagingen van V&D

V&D introduceerde onlangs een nieuw winkelconcept en stapt daarmee nadrukkelijk in omnichannel. Dit heeft een grote impact op de logistiek en daar hoort verzenden vanuit de winkel ook bij.

Lees meer

De logistiek achter Hema online

Hema groeit hard en ziet alleen maar kansen om deze groei voort te zetten. De warenhuisketen maakte in 2010 een bewuste keuze voor een aparte eDC, omdat de logistieke operatie niet meer paste binnen het Hema DC voor de belevering aan filialen. 'E-commerce logistiek is anders dan de conventionele logistiek', vertelt Joke Vink, hoofd e-commerce DC Hema.

Lees meer

Vervoersplatform FretBay van start in Nederland

Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft voor zijn leden vervoersplatform FretBay in gebruik genomen. Consumenten moeten voor de vraag zorgen; op Fretbay.nl kunnen ze een vervoerder kiezen om hun aankoop op een handelssite te laten leveren bijvoorbeeld.

Lees meer

PostNL begint met same day delivery

PostNL begint met pakketlevering op de dag van bestelling aan webshoppers. Amsterdamse klanten van 9straatjesonline.com kunnen orders nog dezelfde dag laten bezorgen, gasten van hotel The Dylan zelfs binnen het uur. PostNL gaat fietskoeriers inzetten voor same day delivery.

Lees meer

Deel dit online via social media

FacebookTwitterLinkedin

GASTHEER

GOLD SPONSOR

SILVER SPONSOR

BRONZE SPONSOR

gemeenteAlmere Landmark website WelcomeTrack website Advisie website